Hoe gaat de toekomst er straks -post corona- uitzien? Waarschijnlijk is dit momenteel wereldwijd zo’n beetje de meest gestelde vraag. En niemand heeft er echt een antwoord op. We gissen. We hebben er allerlei verschillende ideeën over. En in amper een maand tijd verklaren we anderhalve meter tot het nieuwe uitgangspunt om met elkaar om te gaan.
Maar hoe veilig we ons -anticiperend op een nieuwe, anderhalve-meter-afstand-economie- ook gaan voelen, we kunnen er niet omheen dat -ook zakelijk- de behoefte aan onderlinge verbinding alleen maar groter wordt. We hebben saamhorigheid nodig. Om een visie te kunnen waarmaken. Nieuwe mensen aan te kunnen trekken. Doelstellingen te kunnen realiseren. Om vervuld te kunnen ondernemen.

Lukt dat allemaal met anderhalve meter afstand? Soms misschien wel. Soms waarschijnlijk niet. Eén ding is zeker: bedrijven en organisaties die inspirerend zijn hebben een enorme voorsprong. Die hebben meer veerkracht. En zijn in staat om problemen sneller het hoofd te bieden; met creatieve oplossingen als het voortaan over een andere boeg moet.
Voor die bedrijven is het eigen, unieke verhaal een waardevol baken in crisistijd. Ze zijn zich ervan bewust dat ze waarde toevoegen aan de samenleving en voor anderen een bron van inspiratie zijn.

Inspiratie is volgens mij veel aanstekelijker dan het coronavirus. En elk bedrijf kan inspirerend zijn, want elk bedrijf heeft een eigen, uniek verhaal.
Laat inspirerend zijn daarom Het Nieuwe Normaal worden. En als je jezelf afvraagt hoe de toekomst voor jouw bedrijf er straks -na deze crisis- uit zal zien, laat me dat dan weten; ik ben zeer geïnteresseerd in het unieke verhaal van jouw bedrijf of organisatie. Blijf ondertussen gezond, veilig en fit, natuurlijk. Desnoods -en zolang het nodig is- op anderhalve meter afstand.