(Hoe ontstaat inspirerende communicatie?)

Communicatie moet natuurlijk inspirerend zijn. Dat lijkt heel logisch, maar in de dagelijkse praktijk blijkt dat in 80% van alle communicatie die we over onszelf uitgestort krijgen, niet het geval is. Vaak is dat communicatie waarin vooral het “wat” centraal staat.
Communicatie waarin je Why centraal staat is inspirerend (The Golden Circle/Simon Sinek). En communicatie die inspirerend is, maakt je aantrekkelijk. Als de boodschap goed doordringt. Als je daarmee een nieuwe kijk krijgt op het onderwerp. Als de boodschap goed binnenkomt. En als er ogen gaan glimmen.
In zulke uitingen gaat het om je Why. Waarom zou mijn doelgroep dit of dat product leuk vinden? Waarom zouden ze voor mijn bedrijf moeten kiezen? Waarom zouden de beste kandidaten bij óns bedrijf willen werken? Waarom zijn wij aantrekkelijk?

Een sessie geeft helderheid. Soms moet de organisatie weer even heel scherp krijgen waar het allemaal ook alweer om gaat. Om uiteindelijk uit te komen bij een antwoord dat aan alle kanten klopt. En dat eigenlijk alleen maar gevonden kan worden in de zachte waarden van een organisatie; waarmee mensen en organisaties zich kunnen identificeren en die er wérkelijk toe doen.
Als je die essentie, de Why van je bedrijf of organisatie, helder hebt, heb je een inspirerend vertrekpunt voor je communicatie. Niet alleen om je te onderscheiden, maar ook om helder voor het voetlicht te krijgen waarom je doelgroepen bij jou moeten zijn.